Výsledky průzkumu ""Agresivita za volantem – pohled českých řidičů na tento fenomén""
Statistiky respondentů:
Celkem respondentů:
624
Shrnutí výsledků
1. Jak se podle vás mění chování řidičů v posledních 10 až 15 letech?
Zlepšuje se 78 bar1bar2  12.5%
Zhoršuje se 354 bar1bar2  56.7%
Beze změny 117 bar1bar2  18.8%
Nevím 75 bar1bar2  12%
Celkem odpovědí 624  
2. Jak moc závažný problém je podle vás agresivní chování za volantem?
Málo závažný bar1bar2 Velmi závažný
7.16 / 10
Mezi 624 respondenty je průměrná odpověď 7.16 (na stupnici od 1 do 10).
3. Kdo konkrétně se podle vás nejčastěji vyskytuje v pozici agresora (iniciátora)?
Mladé ženy (18-30 let) 4 bar1bar2  0.6%
Středně staré ženy (31-45) 4 bar1bar2  0.6%
Starší ženy (46 a více) 4 bar1bar2  0.6%
Mladí muži (18-30) 249 bar1bar2  39.9%
Středně staří muži (31-45) 220 bar1bar2  35.3%
Starší muži (46 a více) 24 bar1bar2  3.8%
Bez rozdílu / zanedbatelné rozdíly 119 bar1bar2  19.1%
Celkem odpovědí 624  
4. V jaké míře mají dopravní kolony negativní vliv na vaše chování (zvýšení stresu, nervozity, napětí atd.)?
Žádný vliv bar1bar2 Obrovský vliv
5.37 / 10
Mezi 624 respondenty je průměrná odpověď 5.37 (na stupnici od 1 do 10).
5. Má pro vás přítomnost dopravní policie (např. vozidlo hlídky Policie ČR v provozu) preventivní charakter - chováte se více ukázněně a odpovědně?
Ano 415 bar1bar2  66.5%
Ne 172 bar1bar2  27.6%
Nevím 37 bar1bar2  5.9%
Celkem odpovědí 624  
6. Myslíte si, že zpřísnění sankcí za porušování dopravních předpisů by vedlo ke snížení agresivního chování za volantem potažmo snížení dopravní nehodovosti?
Ano, určitě 47 bar1bar2  7.5%
Spíše ano 152 bar1bar2  24.4%
Ne 206 bar1bar2  33%
Spíše ne 213 bar1bar2  34.1%
Nevím 6 bar1bar2  1%
Celkem odpovědí 624  
7. Odhadnete, u kolika procent řidičů z celkového počtu se podle vás objevují tendence (sklony) k agresivnímu chování na silnicích?
0-5% 86 bar1bar2  13.8%
6-10 92 bar1bar2  14.7%
11-15 91 bar1bar2  14.6%
16-20 106 bar1bar2  17%
21-30 99 bar1bar2  15.9%
31-40 53 bar1bar2  8.5%
41-50 37 bar1bar2  5.9%
51-60 24 bar1bar2  3.8%
61-70 16 bar1bar2  2.6%
71-80 15 bar1bar2  2.4%
81-90 1 bar1bar2  0.2%
91-100 4 bar1bar2  0.6%
Celkem odpovědí 624  
8. Stali jste se za poslední rok obětí agresivního chování na našich silnicích?
Ano 358 bar1bar2  57.4%
Ne 175 bar1bar2  28%
Nepamatuji si 91 bar1bar2  14.6%
Celkem odpovědí 624  
9. A jakým způsobem? (více možných odpovědí)
Nedodržování bezpečné vzdálenosti 242 bar1bar2  23.7%
Vyblikávání 149 bar1bar2  14.6%
Nebezpečný způsob jízdy (vytlačování, vybržďování, nesprávné předjíždění apod.) 277 bar1bar2  27.1%
Vulgární gesta 126 bar1bar2  12.3%
Troubení 150 bar1bar2  14.7%
Verbální urážky 49 bar1bar2  4.8%
Fyzické napadení mé osoby 8 bar1bar2  0.8%
Fyzické napadení mého vozidla 11 bar1bar2  1.1%
Jiné 9 bar1bar2  0.9%
Celkem odpovědí 1021  
Jiná odpověď:
  • Zaparkováním znemožňujícím výjezd
  • úmyslné zdržování pomalou jízdou bez možnosti předjet
  • vjetí z vedlejší
  • pomalá jízda, záměrná ignorace slušného chování vůči ostatním
  • bezdôvodné zdržovanie. pomalá jazda
  • Vybržďování, zrychlování při předjíždění, "vychovávání"
  • blokováni
  • záměrné blokování levého pruhu
  • bezdůvodná pomalá jízda
10. Kde se poslední incident, na který si vzpomenete, odehrál?
Ve městě 180 bar1bar2  50.4%
Mimo město 110 bar1bar2  30.8%
Na dálnici 67 bar1bar2  18.8%
Celkem odpovědí 357  
11. Ocitli jste se někdy v roli agresora i vy sami?
Ano 243 bar1bar2  38.9%
Ne 307 bar1bar2  49.2%
Nepamatuji si 74 bar1bar2  11.9%
Celkem odpovědí 624  
12. Kdo vás obecně dokáže více rozčílit?
Řidič jedoucí rychle a překračující nejvyšší dovolenou rychlost 23 bar1bar2  3.7%
Řidič jedoucí pomalu a brzdící provoz 415 bar1bar2  66.5%
Oba řidiči mě dokáží rozčílit stejně 96 bar1bar2  15.4%
Ani jeden z řidičů mě nedokáže rozčílit 90 bar1bar2  14.4%
Celkem odpovědí 624  
13. Máte v autě uloženou ruční zbraň? (střelná zbraň, baseballová pálka, teleskopický obušek apod.)
Ano 107 bar1bar2  17.1%
Ne 446 bar1bar2  71.5%
Měl jsem, ale již nemám 18 bar1bar2  2.9%
Ne, ale plánuji si pořídit 53 bar1bar2  8.5%
Celkem odpovědí 624  
14. Může mít podle vás řidič, který má k dispozici zbraň, větší tendence k agresivnímu chování?
Ano 262 bar1bar2  42%
Ne 191 bar1bar2  30.6%
Nevím 171 bar1bar2  27.4%
Celkem odpovědí 624  
15. Může mít podle vás movitý člověk v drahém, luxusním vozidle, větší tendence k agresivnímu chování?
Ano 299 bar1bar2  47.9%
Ne 210 bar1bar2  33.7%
Nevím 115 bar1bar2  18.4%
Celkem odpovědí 624  
16. Jak moc podle vás může ovlivnit chování řidičů (negativně) hraní závodních videoher?
Neovlivňuje bar1bar2 Velmi ovlivňuje
3.13 / 10
Mezi 624 respondenty je průměrná odpověď 3.13 (na stupnici od 1 do 10).
17. Jak moc podle vás může ovlivnit chování řidičů (negativně) sledování TV filmů o nelegálním pouličním závodění?
Neovlivňuje bar1bar2 Velmi ovlivňuje
3.34 / 10
Mezi 624 respondenty je průměrná odpověď 3.34 (na stupnici od 1 do 10).
18. Představte si následující situaci, se kterou byste se setkali úplně poprvé: Jedete ve svém osobním vozidle po městě, kudy projíždíte poprvé a orientujete se podle GPS navigace. Maximální povolená rychlost je v této části města 50km/h, vy však jedete 30km/h, protože hledáte cílový bod X a nechcete ho minout. Řidič (muž středního věku) za vámi však pospíchá a nehodlá jet pomaleji, než je zvyklý a značně sníží vzdálenost mezi jeho a vaším autem. O chvilku později vás začne zběsile problikávat, abyste zrychlili a uvolnili mu místo. Poté mu dojde trpělivost, zatroubí na vás a na úseku, kde je plná čára, vás bude chtít předjet.

Jak byste se v takové situaci pravděpodobně zachovali? Jaká by byla vaše první reakce?
Řidiče bych ignoroval a snažil se pokračovat svým stylem jízdy 152 bar1bar2  24.4%
Na bezpečném místě bych zastavil (příp. najel k pravému okraji vozovky), abych řidiči uvolnil místo k předjetí 385 bar1bar2  61.7%
Zrychlil bych, abych řidiče nezdržoval 50 bar1bar2  8%
Zpomalil bych, abych řidiče ještě více rozčílil 17 bar1bar2  2.7%
Začal bych verbálně urážet a/nebo použil vulgární gesta 11 bar1bar2  1.8%
Nechal bych řidiče předjet a poté se ho snažil dohnat s cílem oplatit mu jeho chování 4 bar1bar2  0.6%
Snažil bych se jeho předjížděcí manévr zablokovat 1 bar1bar2  0.2%
Z rozčilení bych zastavil, vystoupil a začal řidiče verbálně napadat 1 bar1bar2  0.2%
Z rozčilení bych zastavil, vystoupil a fyzicky napadl řidiče nebo jeho vozidlo 3 bar1bar2  0.5%
Celkem odpovědí 624  
19. Jak by se změnilo vaše chování (reakce), když by vozidlo za vámi řídila žena středního věku?
Reagoval bych klidněji 33 bar1bar2  5.3%
Reagoval bych stejně 564 bar1bar2  90.4%
Reagoval bych podrážděněji 27 bar1bar2  4.3%
Celkem odpovědí 624  
20. Jste:
Žena 52 bar1bar2  8.3%
Muž 572 bar1bar2  91.7%
Celkem odpovědí 624  
21. Věk:
18-24 171 bar1bar2  27.4%
25-30 203 bar1bar2  32.5%
31-35 104 bar1bar2  16.7%
36-40 66 bar1bar2  10.6%
41-50 56 bar1bar2  9%
51-60 18 bar1bar2  2.9%
61 a více 6 bar1bar2  1%
Celkem odpovědí 624  
22. V jakém kraji nejčastěji řídíte?
Hlavní město Praha 153 bar1bar2  24.5%
Středočeský kraj 57 bar1bar2  9.1%
Jihočeský kraj 26 bar1bar2  4.2%
Plzeňský kraj 24 bar1bar2  3.8%
Karlovarský kraj 13 bar1bar2  2.1%
Ústecký kraj 51 bar1bar2  8.2%
Liberecký kraj 23 bar1bar2  3.7%
Královéhradecký kraj 25 bar1bar2  4%
Pardubický kraj 25 bar1bar2  4%
Kraj Vysočina 15 bar1bar2  2.4%
Jihomoravský kraj 85 bar1bar2  13.6%
Olomoucký kraj 27 bar1bar2  4.3%
Zlínský kraj 27 bar1bar2  4.3%
Moravskoslezský kraj 73 bar1bar2  11.7%
Celkem odpovědí 624  
23. Vaše poznámky, hodnocení dotazníku, kritika... (nepovinná otázka)
1) U otázky 22 bych zvolil možnost více krajů u mě je to UL, LB, KV, část plzeňského a středošeského.

U otázky k "Videohrám" - Záleží na věku - nedá se jednoznačně odpovědět.
2) Je to hruza Detailing club forever....
3) Agresivní řidiče považuji za vážný problém v dopravě, původ jejich agrese ale jasně vidím v řidičích "vychovatelích"... Policejní "prevenci" považuji za neobjektivní, více než dbající na bezpečnost jen dbající na státní/městskou kasu. Když ono se ale za vyšší rychlost na neobydleném konci obce hold vybere nejvíc...
4) Hodně štěstí s diplomkou :-)
5) U otázky o agresorovi když hledám bod x a jedu pomalu,bych přidal k odpovědím možnost:

Pojedu stejnou rychlostí ale umožním autu za mnou co nejplynuleji mě předjet....
6) Nejel bych 30km/h, jel bych mezi 50-60km/h a pokud bych to přejel, tak bych se otočil.
7) Škoda, že se víc pozornosti nevěnovalo i pasivní agresivitě, která je IMHO na silnicích častější.
8) OK.
9) Dotazník je přehledný, nezabere moc času. Otázky jsou stručný, přesný a je patrné co odpovědět.
10) Nektere otazky hodne manipulativni.
11) U některých otázek bych zaškrtnul např 2 odpovědi.
12) Nevím k čemu je takový dotazník dobrý a jaké z něho budou přínosy pro zlepšení situace na silnicích.
13) Je to blábol. Neobsahuje prakticky žádné měřitelné údaje, kromě pohlaví a věku řidiče.
14) Přeju pevný nervy s diplomkou Tůča - Stanley
15) Když hledám místo na odbočení a jedu po právem okraji vozovky a ostatním řidičům umožnim bezpecne me předjeti a světelnyma směrovkama udavam důvod me pomalé jízdy nehled na to ze moje jízda je pod 40km/h a jsem tím pádem překážka na silnici.
16) Pěkný dotazník - odpovídal jsem svědomitě - zdar Lumpo :-) Vyhraju něco za vyplnění? LOL
17) Zpřísnění pravidel není podle mého řešení, pokud nebude progresivní k postavení a finančním možnostem řidičů.
18) Otázky jednoduché, následne taký výsledok
19) Není zde příliš řešena příčina rozčílení a agrese, ale pouze jejich následek. Chybí otázka: Nejčastější popud vaší agrese? :-)
20) Já bych tolik neřešil jen věk ,ale i movitost lidí. Umě jsou nejagresivnější bohatý

páni podnikatelé v Mercedesech a BMW. Proto si myslím ,že by měl být finanční postih

podle výše příjmu.
21) Není vůbec řešena pasivní agresivita
22) Myslím si z vlastní každodenní zkušenosti že agresivní řidiči řídí (dle mého v 80%) silná vesměs dieselová auta s přeplňováním (cokoliv s TDI....). Naprosto dominantně auta koncernu VW-Škoda-Audi-Seat. Snad jsem mi ještě nestalo že bych viděl agresivního řidiče v nějaké "malorážce". Mám takový pocit že řidiči těch silných aut si myslí že můžou vše no...což je smutné.
23) Na některé otázky bych odpověděl buď mimo naznačené možnosti, některé otázky jsou i nejasné (např. co to je "Být obětí agresivního řidiče?" Pokud se jedná o nehodu, které jsem byl účastníkem dík nějakému agresorovi - pak za 20 let řízení se mi to nestalo ani jednou. Pokud je ale myšleno setkání se s agresorem (problikávání na dálnici, prasácké předjetí kdy člověk musí jít na brzdy, aby se nrestalo nic horšího - pak i několikrát denně. Otázku jsem chápal jako tu první možnost, proto jsem odpověděl dle toho.
24) Velmi zajimavý dotazník.
25) Chtělo by to možnost zaškrtnout více odpovědí (Yves :-P)
26) pozor na otázky se slovesem "může". Může se stát cokoliv. jasně že můůůůže. To moc vypovídající hodnot nemá. Hodně stěstí. Zajímaly by mě výsledky odsud. A pak třeba výsledky z nějaké jiné sociální skupiny (mám na mysli nějaké vofčí socialistické , např. lidé čtoucí novinky.cz, idnes, apod.). Honza Xzom@seznam.cz
27) Řada těch otázek mi přijde velmi nešťastných a absolutně ignoruje otázku příčin.
28) Chybí volba "NEVÍM" u otázek týkajících se agresivity ovlivněné např. videohrami (nehraji je, netuším jejich možný dopad).
29) Tzv. vyblikávání není agresivním chováním. I v autoškole se učí, že má řidič dát vědět světly, že hodlá předjíždět. Řidič může mít tendence k agresivnímu chování nezávisle na zbrani, nebo majetku. Neplatí, že je agresivní, protože je bohatý nebo má zbraň, a ani že ozbrojení či majetní jsou agresivnější.
30) Jsem klidný řidič, jezdím na pohodu, agresivní chování ostatních řidičů, mě ale přimělo koupit palubní autokameru.
31) Cílem policie a zákonodárců bohužel je vystrašený řidič, nad kterým neustále visí hrozba sankce. Ideální podhoubí pro agresi. I přesto agresivních řidičů potkávám určitě menší podíl než 5%, což byla horní hranice u jedné z odpovědí.



Poslední zážitek agrese mám s pánem středního věku, který po tom, co jsem jej v obci předjel, spustil celou diskotéku najednou - troubení, blikání, hrození rukou a nalepení několik málo metrů za nárazník, to celé asi minutu v kuse, než jsem měl možnost předjet další auto. Upřímně mě takové jednání zaráží ze všeho nejvíc - pokud jsem se mu zdál být nebezpečný předtím, co může sledovat tím, že mě navíc vystresuje, rozptýlí a přiblíží se na doslova kontaktní vzdálenost?



Jako předjíždějící a předjížděný se i obecně s agresí setkávám spíše u předjížděných nápadně pomalých řidičů, kteří se dokáží rozčílit k nepříčetnosti (a často povážlivě zrychlit ze svého předchozího tempa), pokud si je někdo dovolí probudit z jejich rozjímání.
32) u některých otázek jsem si nemohl vybrat odpověď. Otázkou je vnucen určitý vzorec chování se kterým se neztotožňuji. Například u modelové situace - způsobem popsaným v otázce neřídím! (navíc pokud mám k dispozici GPS navigaci, která mi ukazuje přesné metry do cíle)
33) ---
34) u nekterych otazek chybela odpoved nevim - hry, televize
35) pěkný dotazník
36) Dle mého názoru nevhodně formulované otázky a k nim možnosti odpovědí. Bez možnosti prolistovat otázky zpět nemohu dát konkrétní příklad, ale zejména u otázek s možnostmi Ano/Ne/Nevím jsem měl problém, jelikož odpověď je poněkud komplexnější.
37) místy be se hodila možnost vybrat více odpovědí
38) u některých otázek možnost více odpovědí
39) dotazník je nekvalitní a tendenční
40) nejvic me nastvou zasrani kolomrdi, kteri se roztahuji na silnici...
41) Otázky na ovlivnění hraním her a filmy sou naprostá blbost. Je to otázka inteligence. Bohužel to jaký sou lidi lehce ovlivnitelní dementi vidíme u každých voleb.... :)
42) V některých otázkách jsem nenašel ani přibližnou odpověď, osobně se ale přiznám, že u mě zavisí reakce na různé situace i na momentální náladě a řekl bych, že podobně to bude mít vysoké procento lidí, často se mi stává, že v situaci, ve které jeden den reaguji podážděně a další den ve zcela totožné situaci zareaguji naprosto laxně a vůbec mě to neovlivní.
43) Dotazník je tendenční, sugestivně postavený a je to prostě píčovina.
44) Někdy chybí v nabídce možnost jak bych skutečně zareagoval. A jindy (hraní PC her) chybí odpověď nevím.
45) doplnil bych ho o nazory lidi mladych na stare a naopak, jakoby jak vnimaji mladi lide ty starsi a naopak.... je v tom velky rozdil. Ja osobne absolutne nesnasim mlady paka, ktery maj cerstvej ridicak a jediny co umej je slapat na plyn..... to je bohuzel uplne nejhorsi a velmi pocetna kategorie idiotu na silnicich.....
46) U některých otázek bych uvítal zvolit možnost více odpovědí.
47) kktina, řidiči jsou debilové protože debilové jsou lidi
48) Mozna bych u nekterych odpovedi ocenil vice moznosti :-)
49) Ageresivitu ridicu v provozu obvykle zpusobuji vnejsi faktory (stres, spech, atd). Iniciatorem agresivniho chovani mohou byt pote hlavne ridici, kteri blokuji provoz, nepredvidatelne reaguji na vznikle situace nebo neznalosti pravidel silnicniho provozu brzdi provoz. Napriklad znacky omezujici rychlost pro vozidla nad 3.5 tuny, nebo za mokra apod. ci "stredopruhari", kteri proste do leveho pruhu neuhnou.
50) Důmyslné otázky. Volil bych možnost označit třeba i 2 odpovědi. Jinak super.
51) Pěkný dotazník , uveřejnit hotovou práci...
52) Možné odpovědi nevystihují můj názor, tak jsem dal nejbližší
53) jsem řidič z povolání, takže se s tím setkávám
54) Ať vše dobře dopadne!
55) Záleží vždy na konkrétním rozpoložení člověka. Někomu stačí svižnější hudba a méně hlučné auto a hned se jede o 60 km/h rychleji. Ale cíleně agresivní chování odsuzuji.

Situaci s GPS jsem zažil mnohokrát a z obou pozic, proto nikdy zbytečně neprovokuji. Jsem určitě ve věkové skupině s největším počtem agresorů, ale je to vždy o tom jak to má člověk v hlavě v pořádku. Asi to přichází s věkem a něco na tom bude.
56) Vyhulte brcko mi vi kaji s jesenkou na drzce
57) Ne zcela trefné otazky, například k otazce který z řidičů mne dokáže více rozčílit. Nemám nic proti lidem, kteří jezdí pomalu, nicméně mi vadí jejich častá bezohlednost tím, že jedou u středové čáry a neuhnou když je rychlejší auto dojede. Tím samozřejmě znemožní předjetí a nervozita v rychlejším voze roste. Hezký příklad jsou i naše dálnice. Postihuje se vysoká rychlost, ale to není ani zdaleka takovy problém jako obsazovaní levých pruhů pomalými vozidly (některá nejdou ani 130) i přes to, že pravý pruh je naprosto prázdný.
58) Bylo by vhodné doplnit otázku, co se týče ročního nájezdu. Když jsem měl práci, kde jsem nemusel jezdit, tak jsem nevnímal tolik "blbce" za volantem, protože jsem potkal tak jednoho za týden. Teď trávím za volantem každý den při cestě k zákazníkovi a "blbců a agresorů" potkám tak 5 denně. A je ještě velký rozdíl mezi agresorem a brzdičem provozu. Příklad, jedu po celém dni domů a potkám autoškolu (nebo čepičkáře, staršího člověka atd.) na přehledném úseku, kde je plná čára. Autoškola nejede ani 50km/hod v místě kde je 70. Dříve bych se plazil za ní a doufal, že někde odbočí. Dnes jsem vystresovaný po celém dni řízení a jediná má myšlenka je být doma a nesedět za volantem, takže pokud je situace bezpečná, tak ji předjedu aniž bych ji ohrozil. Taková situace přece ze mě nedělá agresora.
59) Ahoj, přeji, ať se diplomka podaří. Dle mého na začátku dotazníku chybí definice, co si představuješ pod pojmem "Agresivita za volantem". Někdo si pod tím představí zatroubení a někdo to, že ho agresor donutí zastavit a něco mu bude vysvětlovat. Může Ti to pak zkreslovat výsledky. Taky Ti to pak ovlivňuje to, jak lidé tu agresivitu vnímají. Ale s tím si asi poradíš :-)
60) otázka č. 6 jsou dvě otázky, těžko říct, na co vlastně odpovídám.
61) Můj názor na stávající situaci v automobilové dopravě je přiližně takový: Domnívám se, že se nejen díky technologickému pokroku v automobilismu výrazně snížila úroveň samotných řidičů. Lidé obecně vykazují značné symptomy psychické a intelektuální lability. Jsou bezohlední, hloupí a nešikovní. Nezanedbatelná část není schopna absolvovat delší cestu bez GPS přístroje, zaparkovat bez asistentů či otevřít vůz bez dálkového centrálního ovládání.
62) Můj názor na stávající situaci v automobilové dopravě je přiližně takový: Domnívám se, že se nejen díky technologickému pokroku v automobilismu výrazně snížila úroveň samotných řidičů. Lidé obecně vykazují značné symptomy psychické a intelektuální lability. Jsou bezohlední, hloupí a nešikovní. Nezanedbatelná část není schopna absolvovat delší cestu bez GPS přístroje, zaparkovat bez asistentů či otevřít vůz bez dálkového centrálního ovládání.
63) Největší nebezpečí jsou důchodci a lidi co jezdí nepřiměřeně pomalu... dokážou nasrat za den strašných řidičů. Vznikají kvůli nim daleko nebezpečnější situace na silnici, když se je lidi snaží předjíždět, zatímco magor co jede rychle, vás předjede a nazdar.
64) Bylo by dobré v dotazníku definovat co to vlastně agresivní chování je. Prozatím pojem "silniční pirát" definují jen média a to dosti obšírně od řidiče co překračuje rychlost až po člověka co dělá opravdu dopravní naschvály - vybržďování (tzv. mstění se), ignorace rychlejšího / pomalá jízda v levém pruhu. Do té doby tento pojem prakticky neexistoval. Dnes je pro někoho agresor kdokoliv kdo dotyčného předjede, a pro někoho ten kdo vystoupí z auta a ukopne zrcátko.



Dále mi v dotazníku vadí, že je zaměřen jen na řidiče motorových vozidel, přitom, z mé vlastní zkušenosti pozoruji nejvíce agresivního chování mezi "závodními cyklisty" (taktéž účastnící silničního provozu) - čím více jich spolu jede, tím více pak agresivní chování projeví.



V dotazníku by také mohla být otázka zdali je tázaný aktivní řidič, nemohu se totiž ubránit dojmu, že nejčerněji situaci na silnicích vidí právě ti lidé co autem jezdí minimálně nebo vůbec a všechny své dojmy mají načučené z TV.



Co se týče poznámek k zamyšlení - Je agresor člověk jedoucí rychle? Nebo děda co nevědomky někoho vytlačí ze silnice, či řidič co na dálnic v levém pruhu jede předpisových 130km/h a chce vychovávát ostatní a zastupuje tak neprávem roli policie? Doufám, že to tato práce zodpoví a nebude to jen další výčet zfabulovaných argumentů pro utáhnutí dopravních šroubů.



Přeju hodně štěstí. :-)
65) Jsem zvědav na výsledek, člen tuning fora



Btw držím palce pri obhajobě bakalarky.
66) Otazky by mely byt lepe formulovany, z hlediska logiky. "Muze byt... ?" To muze byt cokoliv. Je to potreba spis se ptat statisticky, takto to navadi na jednotlive pripady. Jinak je to docela zajimavy pruzkum.
67) Největší agresivitu vídám u řidičů vozů značky Audi a poté u začínajících řidičů co si myslí, že s Golfem IV. TDi zboří celý svět.
68) občas mi chybělo zaškrtnout dvě možnosti
69) Všeobecně si myslím, že agresivita za volantem se projevuje většinou na dálnicích, a jelikož také hodně jezdím, myslím si bohužel že někdy je to v přiměřené míře, (blikání blinkrem dálkovými světly) jediná možnost jak se aspoň trošku dostat na schůzku včas. V dotazníku jsem uvedl, že i já sám , jsem někdy strůjcem "agrese na silnicích" , ale na druhé straně se snažím nepřekážet jiným a jezdit aspoň v rámci povolených rychlostí. Což mnoho našich řidičů nedělá a myslí si , že pokud jedou pomalu jedou bezpečně. Můj názor na to je takový , že i těchto lidí by si měla policie ČR všímat a snažit se o co nejplynulejší dopravu.

Taky si myslím, že 10 levných škodovek v policejních barvách jedoucí za sebou na D1 udělá svou přítomností daleko víc než 2 rychlé Superby :-)
70) Některé ot jsou zavadejici a da se odpovedet z mnoha pohledu.
71) Ustečáci jezdí jak paka.
72) Zajímavý dotazník
73) tu diplomku bych pak rad nekdy videl :)
74) Nemá žádnou vypovídací hodnotu.
75) pokud by bylo mozne, mohl bych poprosit vysledky na mrkev89@seznam.cz? diky
76) Otázka na vliv pohlaví a věku na agresivitu je poněkud zavádějící,osobně si myslím,že je agresivita větší u mužů a to bez rozdílu veku
77) Agresivita na silnici, potažmo za volantem stoupá zároveň s venkovní teplotou.

Agresivita na silnici nepatří. Stále se najde dost slušných řidičů.
78) Na řadu otázek nelze jednoznačně odpovědět. Např. jinak se řidič chová, když někam spěchá a jinak, když nepospíchá => s ničím jiným to nesouvisí (věk, pohlaví, ...). GPS jsem nikdy neměl - neznámá města jezdím odjakživa jen podle značek, intuice a případně výtisku mapy, takže si pomalou jízdu s GPS neumím dobře představit.
79) Stačí shlédnout pár ukázek z on-board kamer na YT ...

Je to divný svět, vládne neúcta, pohrdání.

Dle mě, nejhorší sorta jsou děti zbohatlíků v nadupaném tanku

.. Q7 a podobně ... myslí si, že jim patří svět a vše si mohou koupit.

no ... snad jim někdy dojde, že o tom to není ... Jestli nebude pozdě.

Stačí si pročíst víkendovou statistiku nehod. :o(
80) Chtěl bych se dozvědět, co to vlastně agresivita při řízení znamená. Všude se o agresivitě mluví, všichni ji odsuzují, ale co vlastně si pod "agresivitou za volantem" máme představit ?



Je agresivní chování předjetí pomalu jedoucího vozidla (70km/h) na úzké, přehledné okresce, kdy se zařadím v dostatečné vzdálenosti před vozilo ?



Je agresivita zablikání na pomaleji jedoucí auto jedoucí po dálnicí v levém pruhu, když je pravý pruh volný ? Řidič je pravděpodobně tak zabraný do řízení, že si ani nevšiml, že ho dojelo rychleji jedoucí vozidlo. Daleko horší může být bez jakékoliv výstrahy předjet vpravo.



Někdo, spíše starší a sváteční řidiči s malým ročním nájezdem, to tak mohou cítit. "Já jedu bezpečně a pomalu a ten pirát si dovolí mě předjet". Tito lidé budou na silnici vnímat agresivitu jinak a mnohem častěji než řidiči, kteří řídí denně a ročně najedou mnohem vetší porci kilometrů.



Přijde mi, že agresivita je nám podsouvána sdělovacími prostředky jako veliký společenský problém, který je třeba řešit. Řešit zpřísňováním pravidel a zvyšováním postihů. Při svém denním pohybu po silnicích se s chováním, které bych já označil za agresivní téměř nesetkávám. Utkvěl mi v paměti jeden případ, ale to je již velmi dávno.



Já osobně necítím agresivní chování, jedu si svým tempem v rámci možností vozidla, silnice a provozu a cítím se naprosto v pohodě, v klidu. Jezdím většinou přes rychlostí limit, ale nemám problém jet v koloně pomaleji, když vidím příležitost tak předjedu.Na druhou stranu bych nikdy nikoho nevybrzdil! Velmi by mě zajímala zpětná vazba od ostatních řidičů, jestli považují moje chování za agresivní nebo nikoliv.



A teď něco málo o mě.

Roční nájezd 25-30000km, řídím skoro denně

řídím 21let

poslední pokuta: za telefonování za jízdy před 5ti lety

pokuta za rychlou jízdu: 1x před cca 16ti lety

počet zaviněných nehod: 3, během prvních 5ti let řízení z nepozornosti
81) Som z Bratislavy
82) Já bych se při tvorbě dotazníku snažil zjistit, zda ten, kdo je jej bude vyplnovat, je agresor nebo klidný řidič a podle toho konstruovat otázky. A poté se ptát na agresivitu ostatních účastníků silničního provozu. Na svět jinak pohlíží ten, kdo jezdí "na klobouka" a jiný, kterému 130 km/h na dálnici nestačí.



Když už byla otázka z reálného života, já bych je tam dal v počtu tří, aby se jasně vytříbil názor toho, kdo vyplnuje dotazník. A střídal bych pozice, jednou v té pasivní (viz příklad v dotazníku) a nebo aktivní, kdy jsem to já, kdo pospíchá.



Anketa zajímavá, ale chybí mi v ní trochu koncept a tvořitel si s ní nedal tolik práce, někdy je vhodné odpovídat i přes více možností, ale to nebylo možné zadat. Nicméně doufám, že z toho vzejde dostatečný materiál, aby šlo z toho napsat alespon část diplomky.
83) Kazdy jsme original a kazdy reagujeme na vse jinak.

Zvladnout funkci silne auto i sve EGO je veci kazdeho jedince.

Nekdo to unese jiny ne.
84) Potrebuji nejake prasky na zvetseni penisu
85) Dálnice - přecpané , plné aut zvláště kamionů , pokud nechají někoho chladným , tak toho člověka bych rád poznal a pogratuloval bych mu .



O pánbičkářích v neděli jedoucích ve svých vyleštěných škodovkách stop pět se ani bavit nebudu.
86) Považuji za nebezpečné nesmyslné omezení rychlostí. Jeden řidič to dodržuje, ale tím může "vytočit" jiného řidiče. Totéž je na dálnici. Jedu v levém pruhu poctivých 130, protože v pravém je souvislá řada kamionů. Jinými slovy nejde uhnout. A nějaký pospíchač za mnou bliká.
87) Někdy málo rozepsané otázky, někdy taky málo možností odpovědi, ale kdo by to pak celé četl. Takže ok :)
88) Žádné poznámky ani kritiku k tomu to testu nemám.
89) Auto je vlastně zbraň a je potřeba k tomu tak přistupovat. Jak v provozu, tak v trestním řadu. A hlavně co se jedna alkoholu a drog.
90) 1+
91) Otázky jsou výborné napsané, u některých mám názor,který tu nebyl vypsány,ale nic k tomuto dotazníku nenam co bych mohla vyjádřit negativne.

Vysvětlení: Celkový počet odpovědí jsou všechny odpovědi respondentů získané na danou otázku. Procento pro každou možnost odpovědi se vypočítá tak, že se počet odpovědí vydělí celkovým počtem odpovědí.